Saturday, 27 August 2011

Semperit Dahlia Cina


Assalamualaikum n salam sejahtera :)


semperit @ dahlia @ bunga cina

nama punya lah banyak tp ni lah pertama kali aku try buat kuih ni
aku suka kuih ni sbb dia lembut melt in mouth, tak manis sgt so mesti ada ceri atau apa2 yg manis kat atasnya

ok ini resepi dr kawan aku yg tak pernah lokek ilmu n resepi utk dikongsi bersama iaitu Nabiha Jabid :D

300g butter
140g gula icing
100g tepung jagung
160g tepung castard
240g tepung gandum
2 biji kuning telur

-pukul gula n butter sampai kembang
-masukkan telur n pukul lg
-masukkan tepung
-uli doh
-masukkan dlm acuan pam
-pam kan atas tray
-letak ceri
-bakar 175.c selama 15-20minit

gula icing 140g n seketul butter + 50g (300g butter)

ceri dah potong kecik2 utk hiasan
acuan bunga dahlia
sebelum bakar dlm oven
macam cantik kan aku buat..hehe
lepas bakar
mcm kembang n penyek sikit
hahaha..kelakar la plak
finally..this is my 1st trial of semperit...rupa tak berapa nak cantik la kalau nak banding dgn semperit yg beli tp rasa tu dah ada dah..Alhamdulillah..thanx Biha for the recipe :)

~ tat nanas gulung..coming soon ~

4 comments:

fatheyn said...

waaah! terernye masak! tgk terus *droll* hehe ps: Selamat Hari Lebaran!

Hashimah binti Ismail said...

baking with trial n error

selamar hari raya fatin :)

ANISA said...

post sikit kat pilah nie...hehehe..
macam menarik je...

Hashimah binti Ismail said...

nisa...amik je yg kat sini :P hehe

Post a Comment