Wednesday, 24 August 2011

BUKA PUASA : 1st time makan ayam penyet

Assalamualaikum n salam sejahtera kawan2 :D

korang tau tak ini apa??

Inilah rupanya AYAM PENYET!!!

selalu sgt aku nampak restoren ayam penyet ni yg tumbuh bak cendawan lepas hujan kat mana2 je...tp aku takde nafsu langsung nak try rasa walaupun hakikatnya aku ni pencinta ayam goreng. sampailah 1 hari iaitu tanggal 17 Ramadhan 1432H bersamaan hari Rabu minggu lepas..aku join buka puasa dgn kawan2 hostel aku kat Kuala Lumpur..ok..meh aku cerita pasal ayam penyet ni sikit..

asalnya drpd Surabaya, Indonesia..hidangannya terdiri drpd ayam goreng tepung yg sgt crunchy n juicy isinya..lepas tu ada sambal belacan, tempeh goreng, tauhu goreng, kacang panjang n kobis..pastu ada taburan kerak2 tepung goreng ayam tu..

1st time aku rasa..uummm...sedap sgttt!!lepas ni boleh try lg memandangkan skrg ni bersepah restoren ayam penyet kat Malaysia ni..ayam penyet Ria, ayam penyet AP, ayam penyet Express n byk lg :)

~ sesuai sgt bg yg 'lidah jawa' ~




2 comments:

Sarah Mohd Saleh said...

oke nk sket..nt jgn lpe pos kt uma aku ;Dslmt ari rye

Hashimah binti Ismail said...

blom sampai rumah ko..posmen dah makan dlu :p

Post a Comment