Sunday, 13 November 2011

kalau ditanya beberapa soalan macam ni...apa korang nak jawab?

Assalamualaikum n selamat sejahtera :)

pernah tak fikiran korang didatangi dengan soalan2 macam ni

kenapa perempuan Islam kena pakai tudung?
kenapa lelaki Islam boleh kahwin 4, tapi perempuan tak boleh?
kenapa isteri kena taat pada suami?
kenapa harta pusaka dibahagi lebih kepada lelaki berbanding perempuan?
kenapa Islam kena solat 5waktu sehari semalam?
kenapa Islam wajib berpuasa dalam bulan Ramadhan?

kenapa Islam macam ni, macam tu n macam2 lagi la...

hmm..kalau yang tanya tu saudara2 seislam kita boleh kot nak cool n rilek2 lagi

macam mana pulak kalau yang tanya tu non-muslim?
errr....kalut jugak la kan nak fikir jawapan yang terbaik supaya dorang boleh faham

apa pulak persepsi dorang kalau kita sendiri tak boleh jawab soalan2 tu?

so..sebelum kita dikejutkan dengan pelbagai soalan n situasi macam ni
jom2..kita cari jawapannya kat sini!! :)


Seminar Dai'e Professional anjuran Fakulti Pergigian Universiti Malaya akan membincangkan :
  • cara2 berdakwah kepada non-muslim secara berhikmah n efektif
  • persepsi2 non-muslim kepada agama Islam n penganutnya
  • asas2 budaya n agama lain (Buddha, Kristian, Hindu) 
  • jawapan kepada pelbagai persoalan tentang Islam
sesiapa yang berminat boleh bagi details anda kat nombor telefon tu atau kat SINI selewat-lewatnya hari Selasa ni, 15 November 2011 :D


jom2 berdakwah!!
 bila lagi?
 tak layak?!
 nak tunggu diri kita layak berdakwah kat orang lain? 

kita bukan manusia sempurna :D

6 comments:

Sarah Mohd Saleh said...

mari lahh kite berdakwahhhhhhh ;)

ANISA said...

very thoughtful event...
berdakwah secara berhikmah..

pha is said...

setiap org adalah da'ie.... ('',)

sengat said...

simple je... dlm semua agama ada keprcayaan tersendiri... u tyr la tanye balik knp u all bole ada anak sebelum nikah? tak terjadi ke kalau sesama darah berkawin?

sLpmEpLz™ said...

boleh msuk ustazah pilihan ni hehe

shima said...

sarah:jom :)
nisa:best sgt program ni :)
pha is:agree with u :)
sengat:huh??!!
kak ain:xnak2

Post a Comment