Tuesday, 26 February 2013

siput babi boleh makan tak?

usrah Hawariyyun kali ini membincangkan isu semasa tentang 'PSY' yang telah menjadi tetamu di Malaysia baru2 ini untuk membuat persembahan semasa Tahun Baru Cina. ada juga rumours mengatakan PSY juga akan dijemput datang ke UM. hmm..persoalannya, apakah manfaat hiburan seperti ini kepada jiwa kita?

listen..listen..listen
think..think..think

seterusnya kami berbicara tentang 'Ego'. satu sifat yang datang dari ujub, riak dan takabbur. bak kata Prof Muhaya 'jom audit diri'

  • payah terima pandangan orang lain. rasa diri sendiri je betul
  • nak jawatan kat mana2 je. selalu nak tempat paling tinggi
  • pilih kawan. nak kawan dengan orang hebat2 je. hina orang bawahan
  • bila jadi pemimpin, dia kasar
  • bila jadi orang bawahan, dia tak nak ikut cakap pemimpin
  • suka rendah2kan orang. suka perlekehkan orang
  • suka cerita kelebihan diri
so...ego tak kita?

pelbagai persoalan dan pendapat dilontarkan. macam lontar peluru. orang yang tangan kuat dapat lontarkannya jauh. aku yang tangan tak kuat ni, peluru besi tu jatuh selangkah je dari tempat aku berdiri. dalam perbincangan ramai2, selalunya akulah antara orang yang paling tak banyak cakap :(

selesai membincangkan soal 'Ego'. tiba2..seorang daripada kami bertanya

siput babi boleh makan tak?
tak boleh??!!!
kenapa?!
sebab siput babi 2 alam
tapi siput sedut boleh makan

hmmm...masing2 senyap. bingung memikirkan jawapan. 
ha!! tiba2 aku dapat jawapan

sebab dia babi la! 
babi kan tak boleh makan!
hahahahahahahahahahaha (takde la lawak sangat nak gelak panjang2)

kesian kat siput babi kan..

sebenarnya kan babi boleh dimakan...

Gary..si kucing Spongebob
-google-

tapi berdosa!




4 comments:

Anisa Anuar said...

aah ek..boleh ke x....tp...kalau Nisa...hehehe mmg xnk makan pun...

Dayana said...

shima merepek haha

shima said...

nisa : kalau darurat kena makan kot...hihihi

dayana : betul la...mana ada merepek

pha is said...

boleh makan, tapi berdosa.. hahahah

Post a Comment