Monday, 21 July 2014

jom derma baju terpakai yang masih elok di dalam kotak putih ini

salam..

dah nak raya ni mesti ramai yang dah start kemas rumah masing2 kan?
bukan setakat kemas ruang tamu je. seluruh pelusuk rumah dikemas sampai la ke almari baju yang ada dalam bilik masing2.

yela sebab ada yang dah beli baju raya berpasang2 tapi bila nak simpan pulak dah tak cukup ruang dalam almari baju tu. mula la geledah almari tu. mana2 baju yang masih elok tapi dah tak nak pakai sebab dah tak muat dan sebagainya akan dibuang...

buang?!
kat mana? buang dengan sampah domestik harian korang ke?

baju2 tu mesti elok lagi dan masih boleh dipakai kan..
apa kata kita sedekahkan baju2 tu dalam kotak putih ni



haaa....daripada kita buang je adalah lebih baik kita bagi kat kotak ni. insyaAllah dapat dimanfaatkan kepada insan2 lain.

aku percaya kotak putih ni ada kat seluruh Lembah Klang. tapi tak pasti pulak kat seluruh Malaysia. sebab setakat ni yang aku tau kotak ni ada 3 biji kat Universiti Malaya, ada 1 kat dewan Seksyen 17 Shah Alam, Ampang dan Meru. tempat lain aku tak pasti. mungkin kalau korang nak tau kat mana lagi ada boleh call nombor khidmat pelanggan tu kot.

ok...jom sambung kemas2 rumah. selain baju yang masih elok, boleh jugak kumpul teddy bear, tali pinggang, beg2 dan cadar untuk kegunaan mereka yang memerlukan

sedekah masa bulan Ramadhan ni kan besar ganjarannya. semoga apa yang kita bagi dapat dimanfaatkan untuk mereka yang memerlukan.

jom!!! selamat beramal




aku tak beli baju raya lagi. kuih raya pun tak buat lagi........ok bye!



4 comments:

munzir jtx said...

Seksyen 17 dekat mana? Saya nak hantar baju terpakai

KhairunNadiahMohdSaid said...

Ada lg ka? Sya nk derma baju trpakai nie..

KhairunNadiahMohdSaid said...

Ada lg ka? Sya nk derma baju trpakai nie..

ILMAM FAQIH said...

Tq for this brilliant info

Post a Comment